Reserveren via Google

Wat is ‘Reserveren via Google’? Geen kanaal waar zoveel naar restaurants gezocht wordt als op Google. De populairste zoekmachine ter wereld toont jouw restaurant 24/7 aan een enorm groot aantal (potentiële) gasten die via Google of Google Maps op zoek gaan naar een leuke plek om uit eten te gaan. Voor het gemak van je […]

Wat is ‘Reserveren via Google’?

Geen kanaal waar zoveel naar restaurants gezocht wordt als op Google. De populairste zoekmachine ter wereld toont jouw restaurant 24/7 aan een enorm groot aantal (potentiële) gasten die via Google of Google Maps op zoek gaan naar een leuke plek om uit eten te gaan. Voor het gemak van je gasten heeft Google bij je bedrijfsgegevens nu een knop toegevoegd die het mogelijk maakt om rechtstreeks te reserveren in jouw zaak, zonder omwegen langs je website of externe boekingsplatformen.

Welke return mag ik als restaurant verwachten?

De activatie van ‘Reserveren via Google’ zorgt voor blije gasten, want zij reserveren nu in een handomdraai op het moment en via het kanaal dat zij verkiezen. Bovendien trek je langs die weg nieuwe klanten aan die je zaak nog niet kenden. Zonder dat je hiervoor extra korting of marketinginspanningen moet voorzien.

Daarnaast helpt ‘Reserveren via Google’ jou bij de administratieve verwerking van je reserveringen. Alle reserveringen worden gesynchroniseerd binnen jouw Resengo-systeem. De gastgegevens van wie de reservering plaatst, worden automatisch uit zijn of haar Google-profiel opgehaald of kunnen handmatig worden ingegeven. Daarmee zijn dubbele boekingen of verkeerde gegevens voltooid verleden tijd.

Er zijn wel een aantal zaken waarmee je rekening dient te houden wanneer je gebruik wil maken van ‘Reserveren via Google’. Zo zorgt deze (snellere) manier van reserveren niet voor extra reserveringen voor jouw zaak. De koppeling moet eerder gezien worden als een extensie die gelijktijdig naast je Resengo gebruikt kan worden. ‘Reserveren via Google’ kan niet gebruikt worden zonder reserveringsmanager én klanten die bij jouw restaurant willen reserveren, zullen dit doen, ongeacht of je zaak nu gebruik maakt van ‘Reserveren via Google’ of niet. 

Verder kan deze toepassing nadelige gevolgen hebben omdat wijzigingen in de beschikbaarheid van jouw tafels op dit ogenblik niet meteen (maar pas om de 24 uur) worden aangepast in de knop van ‘Reserveren via Google’. Dit kan ervoor zorgen dat een bepaald uur in Google niet vrij is, terwijl het in Resengo wel beschikbaar is door bijvoorbeeld een lastminute-annulatie. Dit kan voor verwarring zorgen.

Ten slotte vallen er functionaliteiten weg wanneer klanten reserveren via de Reserveren via Google knop. Voorbeelden hiervan zijn de aankoop van cadeaubonnen, het vrijgeven van last minutes, vragen van voorschotten en kredietkaartgaranties, de vrije keuze van tafels en een tafelzone, het plaatsen van opmerkingen en meer. Het gaat hier dus om een vereenvoudigde extensie van online reserveren.

Hoe ziet de samenwerking tussen Resengo en Google eruit?

Vanaf nu kan je via Resengo kosteloos reserveringen ontvangen vanuit Google. Ook past Resengo de correcte bezettingsregels toe bij het toevoegen van reserveringen. Google kiest voor Resengo omwille van het groot aantal restaurants in ons netwerk, onze sterke en betrouwbare technologie en onze transparante bedrijfsfilosofie. De integratie met Google maakt deel uit van de Channel Manager van Resengo. Deze tool biedt je de mogelijkheid om reserveringen te ontvangen via meer dan 15 kanalen die het beste werken voor jouw zaak. Allemaal naadloos geïntegreerd in jouw eigen back-office systeem. Zo houd je makkelijk het overzicht én monitor je de resultaten.

Wat moet ik doen om ‘Reserveren via Google’ te activeren?

Het gebruik van de module is gratis (tenzij je gebruik maakt van onze Lite) en wij rekenen zoals altijd geen fee per reservering aan. Door je bedrijfspagina op Google met Resengo te koppelen, vermijd je dus commissies per reservering. 

Als je Resengo-gebruiker bent en een locatie voor jouw restaurant hebt aangemaakt via ‘Google Mijn Bedrijf’, dan kan je deze koppeling activeren in je Channel Manager via Beheer – Partners – Channels. Zo verschijnt de reserveringsknop vanzelf op jouw Google bedrijfspagina. Staat er in jouw Channel Manager al een groen vinkje achter ‘Reserveren via Google’? Dan is de koppeling reeds geactiveerd.

Heb je nog geen Google bedrijfspagina? Klik dan via deze link op ‘Aan de slag’ (in de rechter bovenhoek) en volg de stappen op het scherm.

...
beheerder
Share:

Recente berichten